veganska nuggets

Ikväll gjorde jag veganska nuggets till middag. Så himla goda! Dom var gjorda på bland annat bönor, kikärtor, tomater och chipotle, kan varmt rekommendera.
Till det blev det bulgur och broccolli. Äter mer och mer veggo nu, dock har jag svårt för att byta ut mjölk och yoghurt men å andra sidan känner jag inte det behovet riktigt heller. Vi väljer eko-produkter och är nöjda med det.
Varför jag äter mer och mer vegetariskt är för att ju äldre jag blivit desto mer osmakligt har det kännts att äta malda djur. Typ Mamma Scans köttbullar, fyfabian! Har fått stora broskbitar varje gång och fått kväljningar.. usch.
Nä, de enda köttbullarna jag äter är min svärmors, haha. Annars i köttväg äter jag kycklingfilé (endast) fisk & skaldjur och vissa korvar med minst 80 % kött i för att skippa alla tillsatser!
 
 
Såhär kan en typisk middag se ut hemma hos oss 
 
Vardag | |
Upp