spara eller spendera?

Jag är en shoppaholic av rang, kan jag faktiskt erkänna. Jag är riktigt jäkla duktig på att spendera pengar, ibland på bra saker och ibland på ren skit. Min pojkvän är dock raka motsatsen till mig och kan gå månader utan att spendera 1 spänn liksom, på riktigt. Jag lever under rätt pressad ekonomi om man kan säga så, tjänar inga gigantsummor men så att jag klarar mig.
Nu skulle detta inlägget handla om att jag nyss beställt 2 par skor. Ett par chelseaboots till hösten då jag endast har mina converse att både jobba och leva i till vardags - det funkar inte i längden känner jag. Så därför beställde jag även ett par Nike Air Max 90, helsvarta supersnygga och kommer passa perfekt till mina hektiska springa-runt-överallt-i-flera-timmar-jobbpass. Dom kostade, kanske det dyraste paret skor jag någonsin köpt. Men då tänker jag såhär: it's for a good damn cause. Jag kan inte jobba i mina converse för det pajjar mina höfter, min svank, min rygg och mina knän vilket jag redan kännt av, så det var med gott samvete som jag klickade hem dom. 
Men man får ju ändå lite smått ångest av att ha spenderat en såpass stor summa.. samtidigt som jag känner att om 100 år så kanske inte denna summan gjort särskilt mycket? Den kanske inte lämnade permanenta spår i mitt liv och vände upp och ner på allting? Det är ju bara ett par skor och jag är ganska duktig på att sätta saker och ting i perspektiv. 
1400 :- sammanlagt som rök från mitt sparkonto - men jag sörjer inte. Helschyssta pjucks är på intågande, och lönen kommer igen. Den 25e. Får försöka överleva tills dess helt enkelt. 
 
 
Vardag | |
Upp