sminkkris

Tänkte snacka lite om min sminkkris, som är ett faktum just nu för nessen eeekar tom, använder liksom produkter som inte ens är hygieniska längre..
Har inte haft inkomst sen i september, alltså förstår ni också att kontot är tomt. Har levt på besparingar.
Men nu när jag börjat jobba igen så hoppas jag verkligen att jag har NÅN slant över efter alla räkningar, för jag behöver smink :(
 
Jag är ju den typen som kör en hel transformation när jag sminkar mig. Contouring, bort med aalla blemmor/finnar/rodnader osv, sedan fokuserar jag alltid på mina ögon eftersom jag tycker att det är det man tittar på först liksom.. så där använder jag
concealer
primer
vit skugga
brun skugga
eyeliner med tipp
& mascara, helst 2-3 lager för att verkligen fånga upp fransarna.
 
Sen i ansiktet bryr jag mig mindre, jag tänker snygga ögon, markerade, då behöver inte resten av nyllet vara flawless. Men ögonbrynen... ojoj, mina ögonbryn.
Jag gick från att ha suuuperblonda bryn till nästan svarta, formade. Nu kan jag inte tänka mig att gå utan fixade bryn! Där använder jag endast h&m's dark brown eyebrowpencil eller vad den heter, tycker den är gudomlig.

Men ansiktet då, där är det flytande foundation. Jag har två st vanligtvis, en sommarF och en vinterF. På vintern är jag kruktorr i ansiktet och då behöver jag en fuktgivande flytande f. det senaste har jag använt och blitt rekommenderad av MUS en CCcream, nåt sånt. En svart tub med pumpfunktion. Den luktar aaasgott och är helt toppenbra för torr hy, dom har även mus liquid foundation och då använder jag nyansen milk eller ivory. Jättebra den med! Ligger på 265:- på hemsidan, CCcream 340:- på hems. 
 
På sommaren använder jag en torr f. jag får väldigt oljig hy lätt när det är varmt och då vill jag inte att den ska rinna av, så en foundation i puderform är perfekt, har endast provat en från Clinique och kommer ej ihåg namn.. en grön ask i alla fall. Melerad. Googla!

Efter det använder jag ett puder (om det e flytande) sen solpuder på kindbenen då jag vill framhäva dom extra extra, och sen en blusher, min heter Apricot typ (så dååålig på produktnamn!) och kommer från kicks. Gillar den varma, lite smått skimmrande nyansen, även där bara på kindbenen, över-under om ni förstår. Inte på kindbenet, inte under, utan där över och under möts. :P weird alpacka.
- Under ögonen m.u.s concealer, tricolor varianten. Använder dock bara nude och den röda, förstår inte den gula men den motverkar rödhet, alltså typ finnar, under näsborrarna och i kråksparkarna där jag tenderar att bli röd!
 
MEN JUST NU VILL JAG BARA GÅ IN PÅ MAKEUPSTORE OCH HANDLA JÄRNET. Känner mig så FUL. 
När jag handlar smink brukar det gå åt 1000 spänn rätt av då jag använder alla produkter tills dom är helt slut.
 
över o ut
 
Inspiration, Smink, Vardag | |
Upp