blunda för svåra beslut

Jag är expert på att blunda för svåra saker. Jag skjuter upp och slår åt sidan - men jag tar aldrig tag i det. 
Trots att näst intill alla i min närhet ser att det är oumbärligt och att jag sjunker längre och längre ner, så ser inte jag det. Jag blundar. Mycket pågrund av att jag inte vet mitt egna värde och det är det jag vill komma till. - Det är så himla himla viktigt att lära sig älska sig själv men framförallt att veta vad man är värd.
Jag står inför ett väldigt tufft beslut, som i och för sig redan är taget men det är den jobbiga biten kvar och det är att slå slag i saken. Jag är trött, likgiltig och less på alltihop just nu.
Jag försöker bara se hur bra det kan bli när allt är klart, och på så sätt tar jag mig över det. Det rinner av.
Ville bara dela med mig av det. På jobbet kan jag vara trevlig och käck, men här är det mitt hjärta som talar och just nu är det en sorgsen tjej som sitter här, hon har det faktiskt tufft. 
Vardag | |
Upp