komvux, jobb, ångest

Jag har sån sjuk ångest. Jag står med alla möjligheter liggandes framför mina fötter men jag är så sjukt rädd. 
Rädd för att jag inte kommer klara av det, rädd för att det inte passar mig, rädd för att jag ska klappa ihop. Får huvudvärk, skjuter upp det och gömmer mig. Men jag VILL ju satsa, jag VILL gå klart skolan, jag VILL kunna söka olika kurser på högskolan/universitetet. Men jag känner mig själv och jag har en tendens att ta mig vatten över huvudet. 
Skolan är viktig, jag vill ha min gymnasitekompetens.
Jobbet är viktigt, för jag behöver pengar och det är ytterligare ett steg in i arbetslivet. Kan man kombinera det? Blir jobbet sura om jag kombinerar studier? Jag har ingen heltidstjänst och borde därför enligt mig kunna kombinera det.. men om dom vill ge mig mer timmar? Då måste jag tacka nej pga plugget. Alltså förstår ni hur det snurrar i mitt huvud? Jag sprängs och det bokstavligt talat snurrar i huvudet.... WAAA
 
VAD GÖR MAN?
Vardag | |
Upp