blir ledsen

Jag följer Therese Lindgren slaviskt, jag vet det kanske är en aning sjukt men jag diggar hennes videos stenhårt. Hon verkar så smart och jordnära. 
Men jag såg precis hennes vlogg och att det ta mig fan kommer hem folk till henne som hon inte känner? Alltså små barn som kommer hem och tittar in i hennes brevinkast/plingar på dörren/knackar/skriker och VÄNTAR utanför hennes port? 
Alltså vad.fan? Jag vet att när man är 10 år så är det så himla stort att göra nåt sånt men hon har ju faktiskt ett x antal gånger förklarat att hon lider av social fobi och panikångest. Det är ingen lek. Det är inget hockuspockus som man skämtar bort, det är ett psykiskt funktionshinder som jag själv lider av och vet vad jag gaggar om! MAN GÖR INTE SÅ! Jag har haft folk som knackat på och kollat i mitt brevinkast en gång och jag höll på att dö. Det är som hon säger; hemma är ens fristad, ens trygghet och där vill man bli lämnad ifred. 
Har man inte fått en inbjudan är man inte välkommen. Och småglin som fangirl'ar över Therese, alltså... leave it at watching her videos ffs. 
Man går faktiskt inte hem till folk man inte känner. Vad tror ni själva? Ska hon öppna dörren och bjuda på saft och bulle och prata skit? Nej. Nej nej nej. 
Fan alltså, folk måste börja använda nöten mellan axlarna! 
 
 
Vardag | socialfobia, thereselindgren, youtube | |
Upp