försöker så gott jag kan - ta det lugnt

Vad händer just nu känner jag? Alltså.. jag är så jävla borta i huvudet? Långsam, oeffektiv, kort stubin, får ingenting gjort, förstår inte enkla instruktioner och extrrremt ofokuserad. Varför?
Haft ett par tuffa dagar på jobbet och börjar få känna på julpressen - imorgon har vi julöppning, ser lite fram emot det faktiskt! Även om jag just nu bara vill dra täcket över huvudet och samla ihop mig. Blir helt klart en energidryck innan jobbet imorgon, faktiskt det enda som hjälper mot min osammanhängande hjärna. 
Annars har jag varit på Frölunda Torg och handlat med lilla familjen. När jag kom hem för en stund sedan så städade jag sovrummet en snabbis och bytte sängkläder, fick typ nåt kvalsterbett igår? Jag är sjukt allergisk mot kvalster! Sen duschen och nu här i soffan med dator.
Pojkvännen drog till en kompis eftersom jag ändå ska lägga mig i tid för jobb imorgon.
 
En sak jag tänkte på i och med att det gick krassligt på jobbet igår och idag - jag är expert på att säga till mig (och alla andra) att jag är dum i huvudet, slow, efterbliven och typ hjärndöd. Men vid närmare eftertanke, varför är jag så himla elak mot mig själv? Jag KAN inte ALLTING. Jag har väldigt höga krav men lever sällan upp till dom och det är något jag behöver jobba på, att sänka kraven och inte hela tiden prestera som om jag visste allting för då blir det pannkaka. 
Man - i synnerhet jag - måste vara snäll mot sig själv och intala sig att, det är inte så himla farligt om man får lite kritik eller om man inte är på toppenhumör jämt. Ingen är det. Det viktigaste är att man tar till sig kritiken och försöker ta nya tag dagen därpå. Ett bra tips är att ta en lång och skön dusch och andas i fyrkant (googa upp det!) och kanske massera sin egen nacke en stund medans man shamponerar håret :) 
För mig som också har high chaparal i huvudet dygnet runt hjälper det att ha det helt och hållet knäpptyst i en stund. 
Nu ska jag fortsätta ta det lugnt med en kopp te och lite choklad i sängen, ha det gott ♥
Vardag | |
Upp